Het donkere steegje: basis UV mapping (opdracht)

donkersteegje

Tijdens deze les gaan we werken met hele simpele objecten en laten de textures al het werk doen.

We maken tijdens deze les een scene en een uitgelichte render van een duistere rommel opslagplaats.

Download hier het texture pakket in een zip file.

Maak bij deze scene één object naar keuze. Maak een simpel model en geef deze zelf een texture. Kijk hier voor goede textures: http://www.cgtextures.com

Maak een goede belichting. Kijk nog eens op het lampenartikel uit periode 1

render van steegje

In deze video kun je zien hoe je in 3DS Max 2012 het olievat textured:

In deze video kun je zien hoe je de grond, de muur en het zichtbare deel van de container maakt:

In deze video kun je zien hoe je de kartonnen doos maakt:

In deze video kun je zien hoe je een kippengaas en prikkeldraad hek maakt met transparante (opacity) textures:

 

Inleveren:

1GA*_Voornaam_Achternaam_donkerSteegje.MAX
1GA*_Voornaam_Achternaam_donkerSteegje.PNG

3 gedachtes over “Het donkere steegje: basis UV mapping (opdracht)

    • Gebruik je wel de scale knop uit de UV editor toolbar?
      Waarschijnlijk staat je knop voor “planar projection mapping” nog aan. Dat is heel stom van 3DS Max. Je moet deze knop zelf met de hand weer uitzetten.
      Daarna mag je je gemaakte projectie schalen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s