360° render van gevechtsvoertuig

Om je voertuig te kunnen renderen voor deze animatie moet je de volgende stappen doorlopen:

1. Gooi alle omgevingsspul en lampen weg.

2. Groepeer je voertuig en geef deze groep je naam

3. Maak een box van 100 x 100 units en 60 units hoog.

4. schaal je voertuig zodat hij precies in deze box past

5. verwijder de box en plaats je voertuig precies op het grid op het 0 punt (origin).

6. Selecteer je voertuig en ga naar [save as..] en kies dan [save selected].

7. Sla hier je voertuig op als een max 2011 bestand in een tijdelijke map op je bureaublad.

Heb je textures gebruikt? Doe dan de volgende stappen:

8. Ga naar het laatste tabje met het hamertje [ Utilities ] en klik op [ more…]

9. kies in het venster voor [ resource collector ]

10. kies bij Output Path met [ browse ] voor je tijdelijke map op je bureaublad.

11. klik op [ Begin ]. (Er gebeurt zichtbaar niks, maar je gebruikte textures worden verplaatst naar je tijdelijke map.

12. Upload met FTP je tijdelijke map naar je studentmapje op de schoolserver.

Werk nu verder op een schoolcomputer

13. Ga naar M:\Student\GAMING\3D

14. Maak de volgende mappen (als deze nog niet bestaan):

KLAS_VOORNAAM_ACHTERNAAM_MAX

KLAS_VOORNAAM_ACHTERNAAM_RENDER

15. Kopieer de MAX file uit de map “M:\Student\Gaming\3D\1GA_Chrisjan_Peterse_MAX” naar je eigen MAX map.

16. Kopieer nu je textures geupload via FTP ook naar je MAX map.

16. Open de max file die nu in je eigen MAX map staat.

17. Verwijder het oude voertuig.

18. [ Merge ] je geüploade voertuig in deze max file en roteer het voertuig zodat deze netjes op de cylinder staat, met de achterkant naar de text “ACHTERKANT VOERTUIG”.

19. Link je voertuig aan de blauwe ster. (dan roteert je voertuig bij de animatie)

20. verander je naam bij het naambordje.

21.  Voor textures: Ga naar het laatste tabje [ Utilities ] en klik op [ more…]

22. Klik op [Bitmap/Photometric Paths]

23. Klik op [ Edit Resources ] en corrigeer de paden naar de nieuwe locatie.

24. Verander bij Render Setup de “Render Output” (knopje [Files…]) naar je RENDER map. Render als: VOORNAAM_ACHTERNAAM_Voertuig.PNG

25. Sla je max file op. Je hoeft zelf niet te renderen.

KLAAR !

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s