Een stuiterbal animeren

Deze opdracht is echt een klassieke oefening in animatie.

Tijdens de les hebben we geoefend met de animatie tools in 3DS Max. Maak met deze tools een animatie van een stuiterende bal. In de filmpjes hieronder kun je nog even spieken hoe het ongeveer werkte. Ppobeer de bal ook te laten squashen en stretchen. De opdracht is om de bal zo natuurlijk mogelijk te laten stuiteren. Maak van je eindresultaat een render.

In deze video kun je zien hoe je een sphere in Max kunt laten stuiteren:

In deze video voeg ik er een squash aan toe zodat het balletje zachter lijkt:

Hoe maak je een render? Dat zie je in deze korte video:

.

Hier een interessante link over het animeren van een stuiterbal.

Overige tips:

Hier een link naar Gamasutra.com over de 12 principles of animation in games.

Een gedachte over “Een stuiterbal animeren

  1. Pingback: Opdrachten die moeten worden ingeleverd « leerlijn3d

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s