Sprites voor Game Maker (eindopdracht)

Bij deze laatste eindopdracht gaan we geanimeerde sprites maken voor een game karakter in GameMaker. Met sprite sheets importeren we de renders in Gamemaker en bouwen er interactie bij.

Maak een eenvoudig karakter dat er beter uitziet dan het stokpoppetje dat we eerder hebben gebruikt. (maak wel een gelijke hoeveelheid bewegende delen.)

Maak een walk cycle van  24 plaatjes. (en een extra plaatje voor stilstaan)

Render de losse frames uit in 256 x 256 pixels en plak deze naast elkaar in Photoshop.

Naar links en naar rechts lopen zijn in totaal twee sprite sheets van 1280×1280.

Maak je sprites met Events werkend in Game Maker.

Voorbeeld van een sprite strip

Kies zelf nog een extra animatie voor je gamemaker karakter. Bijvoorbeeld:

  • rennen
  • schieten
  • springen
  • crouching
  • slaan
  • trappen
Download hier een voorbeeld van een gamemaker exe file vergelijkbaar met wat je zelf moet maken.

Inleveren:

  • Gamemaker EXE file
  • Sprite sheet afbeeldingen

Een gedachte over “Sprites voor Game Maker (eindopdracht)

  1. Pingback: Opdrachten die moeten worden ingeleverd « leerlijn3d

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s