Loop animatie (standaard ritme)

standaard walk op 12 ste 5 basis voorbeeld

Maak eerst de belangrijkste vijf posities van de walk.

Zorg dat je genoeg ruimte hebt op je tijdbalk. Maak naast elkaar, zonder inbetweens vijf keyframes van de extreme posities. Doordat ze naast elkaar staan kun je makkelijk wisselen.
In het voorbeeld hieronder zijn de posities uit elkaar gezet voor de duidelijkheid. In de echte animatie blijft de voorste voet uiteraard op dezelfde plek staan, de achterste voet verplaatst zich naar voren.
Trek een lijn die het hoogste punt van de CONTACT positie aangeeft: in de PASSING POSITION en in de UP gaat de figuur omhoog; in de DOWN juist lager dan deze lijn.

standaard walk op 12 ste 5 basis voorbeeld

Timing

De extremes en de keys staan op hun plek, en op de tijdlijn staan 5 keyframes.

De animatie flits voorbij, en moet de juiste lengte krijgen:
Tussen de keyframes komen inbetweens. Hoeveel inbetweens hangt af van de timing. De timing stel je vast voordat je gaat inbetweenen.
De standaard lengte van een walk is 12 frames. Iedere twaalf frames wordt er een stap gezet.

Anders gezegd:
24 frames = 1 second
12 frames = 1/2 seconden = 2 stappen per seconde = 120 stappen per minuut, beter bekend als het mars tempo.

Conclusie: de vijf extremes worden verdeeld over 12 frames.

standaard walk op 12 ste voorbeeld 

Andere snelheden: sneller

Een snellere walk (een run) maak je op 8 frames: iedere 8 frames wordt een stap gezet.

Anders gezegd:

3 stappen per seconde = 180 stappen per minuut = Behoorlijk snel.

De vijf extremes worden verdeeld over 8 frames.

Gemakkelijker te inbetweenen omdat er maar één inbetween tussen de keys nodig is.

standaard walk op 8 ste voorbeeld

Andere snelheden: trager

Een tragere walk maak je op 16 frames: iedere 16 frames wordt een stap gezet.

Anders gezegd:

iedere 2/3 seconde een stap = 90 stappen per minuut. Rustig wandelend.

De vijf extremes worden verdeeld over 16 frames.

Gemakkelijker te inbetweenen omdat er drie inbetweens tussen de keys komen, waarbij de middelste

inbetween eerst gemaakt wordt en als key kan dienen voor de andere twee inbetweens.

 

GEBRUIK ALTIJD REFERENTIE !!! :

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s