RAD soldiers OPDRACHT

In deze opdracht ga je werken als freelancer in een freelance-collectief.

Warchest (warchest.com) heeft een aanvraag gedaan voor het maken van assets voor een aantal nieuwe levels die ze in hun update voor de game RAD-soldiers willen maken. De levels moeten matchen met de stijl van de originele game.

Als collectief hebben we de opdracht binnengehaald om de assets te produceren. We hebben groepen samengesteld en bepaald dat we allemaal minstens 4 assets maken. Na analyse van de bestaande game en een gesprek met de klant hebben we de volgende “algemene” eisen voor de assets bepaald:

  • Alle assets zijn volledig gesloten en volledig van een texture en details voorzien zodat de assets ook op een andere manier gebruikt kunnen worden. Bijvoorbeeld door ze op z’n kop neer te leggen of combinaties te maken.

 

  • We blijven in de polycount van de bestaande RAD assets dus ronde vormen bestaan niet echt. Rond is maximaal 8-hoekig.

 

  • We houden ons aan de algemene regels van correcte en “manifold” geometrie dus GEEN :
    • N-Gons (meer dan 4 hoeken)
    • Concave faces (faces met een “deuk”)
    • Gaten in Faces
    • Overlappende faces
    • Non-planer faces
    • Edges met 3 of meer faces
    • 2 faces die wel een vertex maar geen edge delen

 

  • We houden ons aan de algemene regels voor de UV-unwrap:
    • Zo min mogelijk UV-eilanden (uv-shells) aanmaken. Maar wel zorgen voor een begrijpelijke unwrap. Waarom? Nou, elke dubbele of driedubbele vertex in de uv-unwrap zorgt voor een zwaarder model.
    • Als er ruimte over is in de UV-space dan gebruiken we die voor 1 of meer andere modellen. We gebruiken dus TEXTURE ATLASSEN en dat zorgt weer voor minder drawcalls en minder gebruik van ram-geheugen.
    • Als het nuttig is leggen we faces over elkaar maar ook weer niet teveel zodat de assets niet van alle kanten hetzelfde uitzien.

 

  • We leveren alle assets aan als unity packages. De modellen zijn dus al op correcte schaal (1 meter = 1 meter) en voorzien van een texture.

 

  • Alle modellen / materialen / textures voorzien we van een naam die als volgt is opgesteld: VoorNaamAchterNaam_Assetnaam_Assettype

 

  • We verzamelen alle documenten op de gemeenschappelijke server op:
    /INLEVERMAP 17-18/GA & GD/Periode 05/3D/001 WarChest/20171001 RADsoldiers City Levels

 

  • Als extra opdracht hebben we deze keer voor het vak GameTech de opdracht gekregen om op individueel niveau een level te maken met de assets uit de 2GA klassen. Iedereen maakt dus zijn eigen kleine RAD-level en levert dit in op de server in een map met je VoornaamAchternaam. Het level lever je in als Unity package.
    De locatie is: /INLEVERMAP 17-18/GA & GD/Periode 05/3D/001 WarChest/20171001 RADsoldiers City Levels

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s